5/5-10

Nu är det galet nära slutet, mina vänner!
          - 44 dagar till hemflytt
          - 24 dagar till snabb visit
          - 7 dagar till Turin


Jag tänker ofta på hur allting skulle varit om jag skulle vara någon annans dotter, eller någon annans syster. Jag undrar om jag någonsin skulle klarat mig.
Pappa, min stora omtänksamma pappa. Jag har sett dig gråta tre gånger; på farmor Ellens begravning och på farfars. Men ska jag vara ärlig så har jag aldrig sett dig gråta så mycket som när ni skulle lämna mig här. Och pappa, du ska veta att jag har heller aldrig gråtit så mycket. Du är den underbaraste man jag träffat. Du må vara lång och bred (av muskler), men jag ska säga; du har något som är så mycket större: ditt hjärta, pappi. Du är världens bästa pappa.
Mamma, min fina lilla mamma. Vår allas lilla pitbull-terrier. Men för mig är du något så mycket mer. För mig är du unik, för ingen förstår som du, mamma. Jag vet ingen som har svar på allt och som aldrig har fel, mer än du. Folk säger att d ha världens bästa mamma, men dom har fel. För jag har världens bästa mamma.
Pierre, min breda bror. Har jag sagt att du är bäst? Antagligen inte, men det är du. När jag har en dålig dag, tänker jag alltid "vad hade Pierre gjort?" och det brukar oftast bli bra. Du får mig att orka, Pierre. Du ger mig kraft och mod att stanna kvar.

Ni tror på mig...










Kommentarer
Postat av: Andyyy

så fint skrivit Frida. Hoppas allt är okej ? :/ puss på dig!

2010-05-09 @ 18:12:52
URL: http://222ONLY.blogspot.com
Postat av: Andyyy

Riktigt fint skrivet Frida. Hoppas allt är okej? :/ finns här de vet du, puss på dejj!

2010-05-09 @ 18:14:10
URL: http://222ONLY.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0