10/3-10

Igår var det SSBMUN, vilket är en av anledningarna till att jag varit dåligt aktiv på bloggen!

Vad är då SSBMUN?
Man kan säga att det är en "Mini-FN-konferrens" tror jag, där alla fårn klass 9-gym3 deltar och representerar olika länder eller, som för min del, organisationern. Man delas in i gruppen om tre till fem personer varav en ska vara ambassadör. Ambassadören uppgift är att leda gruppen, samt hålla ett "Opening Speach" (öppningstal) inför alla andra. Såklart blev jag utvald till ambassadör, så för mig blev det till att hålla ett engelskt tal för 200 personer. Trots att jag inte fattade ett dugg av vad som skulle hända på SSBMUN så gick talet hyffsat bra.
Man var även tvungen att klä sig passande. Jeans var otillåtet och alla kom i kavaj o kostym och mer passande för kläder.


Dress for Sucess!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0