30/9-09

Nu är det sista gången jag skriver -09, för imorgon bytar vi månad till oktober! Imorgon är det bara 28 dagar tills jag fyller 17, vilket känns ganska märkligt eftersom mina vänner börjar längta tills de fyller 18!

Idag är det onsdag och det vet vi alla vad det innebär: börja dagen som vanligt klockan 08.40 med konstanta lektioner med femminutersraster mellan varje och 30 minuters lunch fram till klockan halv fem. Det är en tuff dag (borde inte gnälla när jag vet att Pierre ska gå i skolan fram till åtta på kvällen nån gång denna veckan!) Mellanmål fram till klockan fem, sen blev det direkt upp och ta tag i pluggandet. Nästa vecka har vi ett fetprov i historia (på engelska och jag håller på och få ett nervöst sammanbrott!!!) och ett fetprov i rättskunskap (dock på svenska) samt en (för mig) viktig inlämning i engelska. Massa småskröffs har vi börjat få, några mattetal som ska vara gjorda och så vidare.
Käk blev det vid halv sju, för att sedan dra ut och powerwalka med Sofia och Hanna, därefter blev det bastun för vår del. Megahärligt! Var uppe på mitt rum runt klockan halv nio då det blev till att ta tag i plugget igen, suck...Nu är klockan 10 över 10 och jag ska snart lägga mig i sängen (vilket kommer bli det tidigaste någonsin sedan jag kom hit) och plugga vidare på rättskunskap.

Puss
här kommer förresten bildena från lejonkullen.














för er ser det ut som en vanlig åker, men här, mina vänner. Sprang, stred och högg de ihjäl varandra under "Kriget i Waterloo"


Här har vi lejonkullen där Napoleon stod och såg på medan hans män blev slaktade och slaktad motståndarna.


vet inte om man ser det så bra, men längst där borta (längre än dungarna med träd) vandrade soldaterna över dessa, numera, åkrar med rustning som inkluderar vapen, övernattningssaker, mat osv. Vi snackar ton med packning.


även över dessa åkrar.


...och här kan ni se hur stor lejonkullen egentligen är. mellan 280-350 trappsteg för att ta sig upp dit. Det gjorde inte vi...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0