15/10-09

Nu börjar jag bli aktiv med mitt bloggande igen, tycker ni inte? :)

Idag är jag sjuk. Eller ja...egentligen inte. Jag hade kunnat vara i skolan, om inte skolsköterskan skickat hem mig. Har sedan en längre period kännt mig krasslig och hängig, förkyld och febrig, ja ni fattar. Många har sagt åt mig att gå hem, men det är bara onödigt att gå hem om man inte är sjuk, utan bara känner sig sjuk. Då är man ju inte sjuk, eller hur? Dessutom vill jag inte missa en massa heller.

Så i alla fall, efter att Josefin skickat iväg mig till skolsyster och Hanna följt med, fick vi tagit febern hos henne. Ingen feber. Men jag berättade mina "symptom" och hennes svar blev: Bye Bye. You're going home and stay in bed! Much water, tea and vitamins. (Hejdå. Du går hem och stannar i sängen! Mycket vatten, te och vitaminer.) Så det var bara att packa ihop mina saker från historielektionen och traska till slottet.

Så nu sitter jag här och tycker synd om mig själv dels för att jag sitter här alldeles i min ensamhet, dels för att jag missar massa i skolan som jag måste ta igen förr eller senare, dels för att jag inte kan träna, dels för att jag antagligen inte kan springa fyra-kilometers-testet imorgon.

Så idag får det bli till att plugga undan lite plugg, se "Green Street Hooligans 2" och några andra bra filmer, sova och bara ta det lugnt. Tror det blir en del fiolspelande idag också för min del? Det får vi allt se...

Innan jag går kan jag passa på att berätta att vi idag hade frost. Fy PIIIP vad här e kallt nu. Ge mig sommar!
Toodles (L)


Kommentarer
Postat av: Malins

guud så fin bild!:)

kan trösta dig med att här är sviiin kallt hemma också! :(

<33

2009-10-15 @ 14:09:49
Postat av: Nygren

Meh om du är krasslig o känner dig sjuk så är du ju sjuk, då är de ju bättre du vilar och blir frisk snabbt, krya på dig :)<3

2009-10-16 @ 15:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0