1310-09

Nu är det tisdag och imorgon är det onsdag.
Äntligen har jag fått lite tid till att skriva i min blogg och uppdatera er lite grann!
Det är inte mycket som har hänt på senaste tiden. Massa läxor och prov står i kalendern, men jag kämpar på här. Idag kom jag på vad jag vill bli när jag blir stor, och jag vill bli beteendevetare. Dock är intagningspoängen till det högre än till läkarutbildningen, men om jag kämpar tillräckligt hårt ska det nog också bli något bra utav det.

På fredag har vi fyra-kilometers-testet. Jag satsar på att komma under 18 minuter, vilket jag borde klara om jag har rätt musik och rätt inställning. Så det gäller för mig att vakna på fredag, slå upp ögonen och skrika "YES! Idag är det fyra-kilometer!" Men det är i hög grad inte troligt. Men vi får se.

Jag kan passa på att berätta att jag kommer vara proffs på fiol när jag kommer hem. Josefin har fått låna musiklärarens fiol (till kören) och den ligger ju här på vårt rumt (Jossie har spelat fiol i nio år) så hon har lovat att lära mig några truddelutter.

Helgens evenemang: På fredagen blev det barrunda med iprincip alla från skolan. Det var jätetrevligt!
på lördagen blev det massa monopol och tyvärr plugg för vissas del (som min del till exempel eftersom jag hade prov på måndagen). På söndagen var jag och några andra ute och sprang på morgonen innan brunch. Det blev Brunsh för vår del, och sen blev det plugg hela dagen. Dock lönade detta sig, för jag fick mycket bra resultat på provet (mycket bättre än förväntat). Nu har jag nyss blivit klar med min Samhällsinlämning jag har till torsdag, vilket är mycket skönt att få ut vägen! Helgens evenemang blir B-Club på fredag. Till Bryssel med boardingen på lördag dag på sån rundtur (obligatorisk) och sen på kvälen hittar vi nog på med galenheter, as usual ;).

Om 10 dagar är jag hemma!
Bilder från fredagskvällen kommer i slutet av inälgget.
Hmm...time to run, har en säng som kallar!
toodles (L)












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0