30/11-09

Det är sista dagen i november idag. Det var för sören första advent igår! Tänka sig att jag hade glömt det, fast första advent är väl ingenting speciellt egentligen. Dock saknar jag en chokladkalender här, kanske med Byggare Bob på! Han är väl läcker?

Det var tufft att stiga upp imorse. Jag har inte sovit alltför bra inatt, långt ifrån! Man vänjer sig så fort vid att ha någon bredvid sig. Trots att jag var trött har jag sovit jättedåligt. Så jag har sagt till mig själv på skarpen att jag ska lägga mig halv tio idag! Och detta tänker jag verkligen hålla! Idag har det bara varit skola i stort sett. Jag känner mig mycket bättre., men tanke på förkyldning och så. På håltimmen beslutade jag och Hanna oss för att dyka ner bakom två One Tree Hill-avsnitt. Mysigt värre! Vi gick på matten och för första gången på evigheter räknade jag flitigt på matten, kanske för att jag förstod matten för en gångs skull? Efter skolan satt vi några tjejer vid mellis i 40 minuter och bara snackade och hade trevigt. Vi gick upp till rummet och jag dök min lilla godisburk. Gissa om det var gott..!

Nu på eftermiddag har jag mest repeterat lite spanska som jag har till imorgon och som jag måste ta igen eftersom jag var sjuk. Dessutom borde jag jobba vidare på vår rättskunskapinlämning, men jag orkar verkligen inte plugga mera. Jag antar att jag är skoltrött? Så jag antar att jag får göra extra mycket imorgon, men jag slutar ändå tio över ett imorgon, så det är lugnt.

Ikväll blir det bara till att ta det lugnt. Snacka med mamma och pappa, gå igenom spanskan igen, snacka med Jonas, bädda rent, mysa med en mugg hemmagjord ChaiLatte med Josse och sen ska jag se One Tree Hill innan jag somnar.

Jag och Josse har julpyntat lite grann. Julstake, små tomtegubbar lilte överrallt på mitt rum och vit/röd trappa med julkulor. Se bilderna nedan!


Min och Josses trappa som vi dekorerade "fint". Vi spenderade ett X antal minuter på att knyta fast. När vi var klara sa båda två "fan va fult!". Haha. Men såhär får vår lilla trappa se ut tills ett tag efter jullovet i alla fall!


Lite justämning på 221:an.


Nya sängkläder fick vi idag också. Sängkläderna bytas varannan vecka.


Suddig bild dock, men man ser ändå att det nalkas jul!


Nu är jul igen, nu är det jul igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0