29/11-09

Hejsan. Jag börja med att berätta hur helgen har sett ut:

Fredag.
Det var en de bästa fredagarna på länge! Jag gick i skolan som vanligt, bara det att jag hoppade över kören. Klockan fyra fick jag ett sms av Jonas "vi är här nu :) <3" och då skulle jag och Sofia precis gå upp från mellisen. Jag fick lånat Sofias skor och sen traskade jag och mötte Agneta, Leif och Jonas. Jag fick visat dom runt här på slottet och sen körde vi till hotellet. Ett superfint hotell fick vi! Jättegod frukost, lyxiga rum och trevlig miljö liksom. Det kunde verkligen inte blivit bättre! Vi fick installerat oss på rummet och sådär, sedan begav vi oss ut för att äta lite kvällsmat. En smarrig biff med pommes och bearnaise-sås satt fint i kistan! Tillbaka till hotellet och bara ha det mysigt. Jag fick även en stor burk med mitt favoritgodis i som Jonas hade köpt till mig! (se bild nedan!). Bara massor av centergodisar och några ferarri-bilar. Yummi! Dessutom fick jag ett ljus som kommer lukta bubbelgum.

Lördag.
Jag och Jonas satte klockan på åtta, men snoozade fram till nio kanske. Vi fick gjort oss i ordning och ätit frukost och så, och blev lagom klara tills ösregnet hade slutat, kanske runt halv tolv någon gång. Vi kom fram till Grand Place där vi mest strosade runt lite, åt vars sin våffla med choklad och jordgubbar på, kollade på lite saker, stötte på en julmarknad och lite så, sen så mötte vi upp Agneta och Leif för att ta oss in på en ställe mitt emot Manneken Pis och värma oss lite. Vi satt där för ett tag och sedan begav vi oss till hotellet (jag och Jonas var så lata att vi tog en taxi). Vid sju igen mötte vi upp Agneta och Leif, då skulle vi käka lite kvällsmat, men denna gången på en restaurang på restauranggatan vid Grand Place. Jag fick provat musslor för första gången, och jag skulle ljuga om jag säger att det är äckligt. Jag tycker det var gott, men kanske ingenting man blir mätt på? Vi åt det nämligen som förrätt. Även här blev det något biffstuk med pommes, dock blev det champinjon-sås denna gången. Vi strosade runt lite på den kända julmarknaden. Vid elva tiden var vi tillbaka på hotellet och då blev det mest till att umgås och se lite TV och sådär. Det ösregnade ute och det var ganska skönt att komma in och ta på sig torra kläder!

Söndag.
Jag och Jonas hade satt klockan på sex för att vi ville vakna tidigt och få ut så mycket som möjligt av tiden vi hade tillsammans. Dock beslutade vi oss ganska fort när vi vaknade att ställa om den på nio. Men "morgonpigg" som Fritsche/Fritschy/Didis/Hansson/Hasse (jag) är, vaknade jag klockan fem över sju. Så då var det bara för Jonas att stiga upp. Nej, inte riktigt. Han vaknade också då, så vi tog bara det lugnt, snackade lite och så. Klockan tolv checkade vi ut och körde till Waterloo. Jag och Jonas traskade till slottet medan Agneta och Leif gick runt lite i Waterloo och åt och så. Halv tre blev det ett gråtigt hejdå till Jonas, Agneta och Leif. Det har varit en sjukt underbar helg! Tack så jättemycket!

...och nu sitter jag här. Klockan är fem och de senaste tre och en halv timmarna har jag i stort sett bara gråtit, packat upp, gråtit, gråtit, gråtit, sagt hejdå och tackat Agneta och Leif, gråtit, gråtit, gråtit och....gråtit. Och gråtit. Jag fick ett paket från mamma, pappa och pierre med filt och lite julsaker, saker till lucia, te, godis, tidning och lite allt möjligt. Tack så mycket!

Imorgon är det en ny vecka. En ny vecka med nya problem, nya utmaningar och nya skratt. Jag ska ta varje dag som den kommer, och inte se så mycket framåt. Jag ska liksom ine fokusera på att tiden ska gå fort, för då går den inte så fort. Utan om man tar varje dag som den kommer, så så ett tu tre är det jullov.
Ja, tänka sig...Jullov.


Min megaburk jag fick av Jonas. När jag fck den var innehållet fullt. Dock inte lika "tomt" som på bilden.


Jag glömde min kamera, så de enda bilderna vi tog var denna och några fler. Dock bara på mig och Jonas. Vi är trots allt fåfängorna themselves...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0