24/11-09

idag känns det som att det är onsdag, kanske för att jag ännu en dag ligger hemma och tycker synd om mig själv. Jag försöker bli bukt min huvudvärk, först och främst, sedan får jag ta hand om min hals, röst, kropp och förkyldning. Jag och Josse stack ner till frukosten vid halv nio, hon har nämligen sovmorgon idag (och imorgon också för den delen), till skillnad från mig som inte har sovmorgon en enda dag! vid lite över nio var vi tillbaka på rummet och då beslöt jag mig för att sova vidare. Jag sov till kanske tjugo över tio och då tänkte jag vara smart att göra alla mina läxor först, för att sedan ha hela dagen på mig till annat. Så nu har jag gjort min spanska, uppdaterat mig med det senaste från Facebook och Bilddagboken (vilket kan räknas som läxa!) och nu ska jag ta tag i min engelska! Efter det ska jag läsa min bok, sätta en film på "buffering" och medans filmen buffar (det vill säga laddas) ska jag skruva loss mina möbler från väggarna och möblera om här. Kommer bli mysigt hoppas jag!
Jag känner mig mycket piggare idag än igår, men huvudvärken är fortfarande lika jobbig. Det tråkiga är att många har börjat med huvudvärk, sedan fått förkyldning, efter det hosta, ont i halsen och värk i kroppen, och till sist fått feber. Så för att jag inte ska få feber (för det fattas mig bara febern nu, sedan ligger jag precis som alla andra) så ska jag vila ordentligt! Kände att jag måste ta ett moget beslut nu och bli frisk en gång för alla. Tyvärr kan jag inte träna idag, eller ens gå en lång promenad. Så promenaden får jag spara till imorgon eller torsdag. Eller kanske inte alls...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0