Snart flyttar jag, och jag vill inte längre.

Nu ska jag snart flytta. Jag har ångrat mig, jag vill inte längre. Jag är inte redo att lämna allt här hemma. Men jag ska göra detta. För när jag kommer hem, kommer jag vara glad att jag har gjort det, och jag har gjort det bra. Jag kommer ha ändrats mycket. Mognat, ta eget ansvar och stå på egna ben. Ni har ingen aning om hur jobbigt det är. Varje dag har jag ångest för att lämna mitt hus och hem, familj, vänner och pojkvän. Att flytta till ett helt annat land, utan att kunna gå hem och krama om min mamma, eller kunna se min bror i ögonen och fråga om råd, eller be min pappa om saker och krama honom med. Kyssa min pojkvän, eller ha mina underbara myskvällar med vännerna, festa och vara galen med mina fina flikkor. Jag kommer aldrig känna mig hemma i Bryssel, men jag ska göra mitt bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0