15/12-09

Oj! Nu var det verkligen längesedan jag uppdaterade bloggen. Det har faktiskt inte hänt så mycket på senaste om jag ska vara helt ärlig. Vi hade supermycket i skolan, så vad jag i prinicp har ägnat min tid åt är; skola och träning. Vi fick reda på att vårt stora spanskprov som vi skulle ha haft imorgon blir flyttat till efter lovet, och det känns superksönt! Nu kan jag bara träna, ta det lugnt, packa i lugn och ro, för jag ska faktiskt hem i övermorgon!

Idag slutade jag tio i ett. Funderar på att hoppa av spanskan, för jag fattar ändå ingenting och jag lär mig ingenting. Men då är det 150 poäng jag går miste om, så jag antar att jag inte har något annat val än att gå kvar. Dessutom får jag ett halft meritpoäng för att läsa steg fyra.

I söndags gick vi lucia. Vår körledare hade ringt Guiness World Record (tror jag det heter) för att vara med där som världens största luciatåg. Vi var ungefär 130 personer tror jag, så det var superkul! För att skryta lite till kan jag säga att publiken blev på mellan tre till fyra hundra pers. Det var en jättetrevlig lucia faktiskt.

Nu börjar det nalkas julstämning på allvar, känner jag! Jag vet att jag kanske är sent ute, men när man inte är hemma och plågas med pappas julsånger på högsta volym, mammas julstress och pierre och jag som bara suckar och ser på, så blir julen inte samma sak! Dessutom har vi bara frost här, ingen snö och megakallt. Inte kul alls...Jag saknar mammas och pappas lussebullar, när mamma har gjort varm oboy och pappa handlar frallor hos björn. Finns det en bättre start på dagen?!

Nu ska jag drömma mig bort, fördriva tiden med att sätta på "Drillbit Taylor" och försöka bli av med min exrema huvudvärk!

Längtar efter att komma hem. Har inte träffat er på sju veckor...


Så pass soligt att jag behöver solglasögon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0